Dimulakan dengan Bismillah

Dimulakan dengan Bismillah

Wednesday, February 23, 2011

~ingatlah saudara kita yang menderita~



Assalammualaikum..

semalam saya ada tengok beberapa gambar saudara-saudara seislam kita yang menderita dinegara mereka sendiri. mana lagi, kalau bukan negara palestin dan gaza. mereka hidup. anak-anak kecil, wanita-wanita yang lemah dijadikan mangsa tentera zionis laknatullah..(israel)..mereka yang tidak berperikemanusiaan ini terus rakus menjajah bumi islam itu dan menzalimi mereka-mereka yang lemah..

sebagai saudara sesama islam kita hanya mampu mendoakan mereka..jangan berhenti berdoa agar saudara-saidara kita disana dilindungi dan duberikan kekuatan untuk hadapi Ujian yang paling hebat ini..

pernah tak kita terfikir???macam mana kehidupan mereka disana. cuba kita renungkan sebentar...
kita harus bersyukur kerana negara kita aman damai. cuba kita bayangkan kehidupan mereka disana, bunyi tembakan, bom dan mayat-mayat bergelimpangan disana sini..Masyaallah..
betapa beruntungnya kita hidup disini..ibu-bapa..saban waktu mereka kehilangan orang-orang tersayang.tapi kita yang tidak brsyukur sering mengabaikan orang-orang yang sayang kita macam  ibu-bapa kita sendiri.
KITA TAK PERNAH HARGAI MEREKA...
kita bebas keluar ke mana-mana..tapi mereka?
kita mampu belajar, kita mampu mencari makan..tapi mereka???

kita selalu mengeluh dengan setiap ujian yang Allah berikan kepada kita walaupun ia hanya pekara kecil..tapi mereka???mereka tabah hadapi ujianNya..
kita akan berasa putus asa lau hadapi kesusahan, tapi kita pernah fikir orang-orang yang lebih susah daripada kita?
kita sedih bila kekasih hati meninggalkan kita,sanggup nak bunuh diri..tapi pernah kita fikir bagaimana orang yang kehilangan ahli keluarga yang mereka sayang???terlalu berat untuk mereka hadapi.tapi kerana iman sebagai kekuatan..mereka tetap tabah hadapi setiap ujian yang mendatang..
ingat, allah hanya memberi ujian kepada hambanya yang mampu menanggungnya,
bukan sebagai beban atau tanda allah tak sayang kita tapi sebagai menguji sekuat mana iman kita..semakin banyak ujian yang allah berikan itu tandanya allah sayang pada kita..jangan cepat mengeluh..yakin Allah sentiasa ada untuk kita.

sahabat, hargai hidup kita,jangan sia-siakan hidup kita dengan pekara-pekara yang tidak berfaedah, manfaatkan  masa yang ada..renungkanlah saudara2 kita yang tidak pernah rasa aman dan tenang...yang sering memohon kebahagian hidup..kesusahan mereka kesedihan kita..
hulurkan doamu agar mereka terus dilindungi oleh pencipta kita..

wassalam

lau nak tengok gambaran kesengsaran saudara-saudara kita digaza...jom link kt sni..http://www.islamway.com/gaza/gallery/?page=26
mmg nak titiskan airmata.tak dapat nak bayangkan kalau kita yang berada dalaam keadaan dieorang...papepon jangan pernah berhenti berdoa untuk mereka..

No comments:

Post a Comment